Welkom op mijn blog.
Regelmatig hoop ik hier foto's te plaatsen met een gedicht.
U mag deze foto's ongewijzigd gebruiken voor uw tijdschrift of beamer-presentatie e.d. als het kan met bronvermelding.
Wilt u iets vragen of een reactie achterlaten? Onder elke foto is de mogelijkheid voor een opmerking. Heeft u belangstelling voor mijn boeken? U vindt ze in de bibliotheek van Groningen en ze zijn te koop bij bol.com, bestelmijnboek.nl en via cobytjeert@live.nl
Hartelijke groet van Coby Poelman - Duisterwinkel

maandag 11 juli 2016

Gebed om vernieuwing

Vernieuw mij Heer
zoals U het zo mooi
ons in de arend toont.
Hij trekt zich voor vernieuwing terug
op grote hoogte.
Vanaf zijn zonnig plekje op de rots
slaat hij zijn afgestompte snavel los
en wacht tot U een nieuwe aan doet groeien.

Met zijn vernieuwde snavel
rukt hij zijn stompe nagels af
en al die tijd geeft hij zich over
aan zijn trouwe partner
die hem verzorgt zoals U ons.

Geduldig wacht hij op voltooiing
en dan komt het zwaarste,
met zijn vernieuwde nagels en zijn snavel
trekt hij zijn oude veren uit
die zwaar, hun vliegkracht zijn verloren.
Zo in zijn naakte kwetsbaarheid
ervaart hij hoe zijn partner
in trouw blijft toegewijd
en alles wat hij nodig heeft
in liefde aan hem geeft.

Hij voelt hoe nieuwe veren
hem langzaamaan bedekken
en hoe de olie
in zijn okselzakjes warmt.

Door al zijn overgave
groeit in hem nieuwe kracht
en met zijn scherpe snavel
pikt hij de zakjes open
zodat de olie
in zijn verenpak kan lopen.

Op deze nieuwe Geestkracht
vliegt de arend op, hij zweeft
en overstijgt de zwaarste stormen van de aarde.

Hoe wonderlijk schiep U de adelaar,
hoe prachtig is Uw beeld van zijn vernieuwing,
schenk Heer mij als die arend overgave
aan mijn Geliefde
voor herschepping uit genade.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Uit: "Granaatjes met een gouden slot" 

Kunstwerk van Yvonne Nederend


3 opmerkingen:

  1. Wat staat het mooi, Coby. Geniet van je mooie gedichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen Yvonne, mooi om te zien wat het doet om elkaars werk samen te voegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meer lezen over deze adelaar? Het is 1 van mijn 1e podium werken.http://creativeworship-workshop.blogspot.nl/2013/01/god-maakt-vrij.html

    BeantwoordenVerwijderen